Blamarea altora pentru esecurile tale poate fi „vindecata” prin NLP

Sa dai vina pe altii pentru toate nereusitele tale este mult mai usor decat sa recunosti ca esti responsabil si sa readuci lucrurile pe un fagas normal. Ti se pare foarte dificil sa recunosti ca prin aruncarea responsabilitatii esecului asupra celorlati pur si simplu le dai lor puterea ta: devii victima si problema poate persista la nesfarsit. Siteul http://www.nlpdiscovery.ro te poate ajuta sa revii pe linia dreapta si sa eviti orice deraiere.

In termenii intalniti in programarea neuro-lingvistica, cand te concetrezi asupra unui lucru nu faci altceva decat sa arunci un „cadru” al problemei tale inspre toti cei din jurul tau. De pilda, concentrandu-te asupra unei probleme oarecare, „Nu pot sa-mi repar acoperisul prin care curge apa la fiecare ploaie pentru ca nu am bani suficienti”, te „fixezi” intr-un „cadru” al problemei. Daca dai vina pe altcineva-o parte dintre cei care apeleaza la programarea neuro-lingvistica au aceasta problema zilnic-„Nu am bani suficienti pentru ca al meu chirias nu si-a achitat datoria de trei luni” atunci sari drept in „cadrul” blamarii. In ambele cazuri, „cadrul” te imbiedica sa gandesti mai departe de laturile sale, sa fii open-mind. Iar cand te-ai blocat te duci in trecut sa vezi ce n-a mers si asa incepi sa dai vina pe x, y pe situatia a, pe evenimentul b. Mai indicat ar fi, conform unor tehnici ce tin de programarea neuro-lingvistica, sa te gandesti ce scop urmareai sa atingi, cu alte cuvinte gandeste-te la rezultat si nu te canaliza doar pe emotiile negative ale momentului.

Un exemplu: Maria s-a plans ca seful a refuzat sa ii mareasca salariul, ceea ce e adevarat. Cu toate astea, Maria a fost modesta si nu i-a spus sefului cat de mult bine a facut companiei, asa ca seful nu avea de unde sti cati bani a castigat de pe urma Mariei. La urmatoarea incercare, Maria si-a prezentat o lista de scopuri atinse deja si i-a vorbit managerului sau despre obiectivele din viitor si cum vrea sa le atinga impreuna cu el. Asadar, Maria a trecut de la „cadrul” blamarii la actiune si si-a convins seful ca merita marirea de salariu, pe care a primit-o. Cand ai probleme importante, incearca sa faci un pas in spate si sa actionezi pentru a-ti securiza ceea ce vrei sa obtii cu adevarat.